12 Temmuz 2016 Salı

Müziğin İnsana Etkisi

                                            Merhaba merhaba merhaba herkese *-*

      Bugün her zaman ki gibi güne müzik dinleyerek başladım.Müziğin insana etkilerini hep araştırırdım.Bugün de müzik ile ilgili bir şeyler paylaşmak istedim sizlerle *-*


müzik-beyin      Müzik  yaşamaya teşvik eden en güzel,hayatı çok güzel noktalara getiren bir oluşum.Çalma listenizi düşünün çok hareketli bir parça dinliyorsunuz neşeniz tavan yapmış belki istemsiz bir işlerle uğraşırken dans bile ediyorsunuz.Hemen arkasından slow bir parça çalıyor.Birden duruluyorsunuz.Bana bu her zaman mucize gibi gelmişti.Beynimiz üç dört dakikalık bir parça dinleyerek bizim üstümüzde nasıl bir etki yaratıyor.En büyük duygu değişimini sanırım müzik ile yaşıyoruz.Şahsen bende durum hiç şaşmaz böyledir *-* Bilmiyorum biliyor musunuz ama psychoacoustics diye bir dal var.İnsan seslerini beynin nasıl algıladığını inceleyen bir bilim dalı ve Avrupa'da bu konu ile ilgili o kadar çok araştırma yapılıyor ki.Sadece müzik dinleyerek hastalığını yenen bir sürü insan var.Gün içerisinde o kadar çok müzik dinliyorum ki müziğin kuklası gibi hissediyorum bazen kendimi.Her bir şarkı da farklı bir ruh hali.Her şarkıda farklı bir hormonun salgılanması.Bu ne derecede iyi bilmiyorum ama sanırım pişman olunmayacak ve vazgeçilmeyecek tek şey bana göre *-*

  Müziğin Beyin Üzerinde Etkileri

  • Müzik ilaç gibi insan vücuduna direk etki eder.
  • Kalp atışlarını ve metabolizmayı düzenler.
  • Enstrümantal müzikler insana huzur verir.Bu tür müzikler dinlenildiğinde endorfin hormonu salgılanması en üst safhaya çıkar ve beyin öğrenmeye daha aç hale gelir.
  • Müzik yaratıcılığa kapı açan en büyük oluşumdur.
  • Beynin her iki küresini de dengeli bir biçimde tutmayı sağlayan en önemli şeydir.
Bildiklerim bunlar*-*Bu maddeler beni müziğe bağlayan en büyük etkenlerdir.Müziği en yakın arkadaşınız yapın emin olun en büyük destek ondadır *-* Müzik dolu günlere...Teşekkürler *-*



Paylaş :

Yazar:

Facebook Yorumlar

4 yorum:

  1. Müzik, ruh haline göre o kadar çeşitli ve seçilebilir bir yelpaze ki, bazen tercih edilmese de, genellikle ihtiyaç duyulur.Güzel bir konuydu Kips.Başarılar oğlum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ece annem *-* aynen dediğin gibi çok geniş bir yelpazede *-*

      Sil
  2. Müziğin kalbi ritimle atar. Ve hayatta belli bir ritm üzerine kurulmuştur duymasını bilene.
    Müzik de bunun en güzel ispatıdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablamm o kadar güzel anlatmışsın ki diyecek bir şey bulamadım.Yüreğine sağlık her zaman ki gibi çok güzel bir yorumyapmışsın *-*

      Sil